educatie sexuala

E nevoie mare de #educatie_sexuală. Asta pentru ca, ea se leaga de iubire, romance, sex, parteneri, familie. Pentru ca se leaga de nevoia de a iubi si-a fi iubit, de a da si-a primi iubire, adica de-a lăsa iubirea sa curgă. Se leaga de comunicare, de a alege si a fi ales, de a te prezenta pe tine intr-o relatie, de-a raspunde cu „da” sau cu „nu” la intrebarea vrei sa fii cu mine? vrei sa fii iubita/iubitul meu?
Educatia sexuala e la intersectia tuturor diagonalelor educatiei. Si ce-i educatia pana la urma? Un proces in care un elev față in față cu un profesor care-i vorbeste si explica. Profesorul se presupune a influenta elevul spre a se deschide. Acest lucru e esential. Daca elevul nu se deschide, informatiile profesorului raman la nivel de „niște cuvinte” auzite absent. Daca elevul se deschide si-i treaz, cuvintele profesorului mișcă lucruri in elev si-l transformă. Educatia nu e informare vorbita sau citita si atat. Da, se face prin vorbit, ascultat si citit, scris. Dar nu e atat de simplu. Pentru ca nimeni nu educa pe nimeni fortat. Sau, se pot forta lucrurile in sensul lui „trebuie neaparat sa inveti si bla bla” dar fie informatiile sunt introiectate de elev si le tine in el ca intr-un dulap separat de el, fie le lasă sa treaca pe langa el, absent, lasa inormatiile sa se scurga, precum apa pe gâscă.
Educatia la scoala e o propunere. Si in general educatia e un proces propus de societate, pentru ca societatea are nevoie de indivizi educati. Nimeni nu educa pe nimeni de fapt ci se propun lucruri spre a fi asimilate, spre a ne hrani ignoranta, ignoranta care e foamea cunoasterii.
Am facut educatie sexuala in clase de elevi cand eram la dgaspc. Am facut cu drag, caci pe atunci oricine ma invita undeva eram bucuroasa sa ma duc si acceptam orice fel de job de psiholog. Si bineinteles ca eram solicitata ….că, na…cine nu vrea treaba buna pe gratis. Asa ca, azi pot spune ca mi-am facut voluntariatul pentru societate cu varf si indesat. Mi-am adus si eu obolul, cum se zice.
Am facut educatie sexuala la elevi de toate varstele. Mi-a placut maxim atmosfera aia care se nastea intre mine si clasă. Acea complicitate in care ei statteau in banci, eu stateam in fața lor si demaram ora. Si cum, inainte de toate privindu-i in ochi faceam delimitarea de-a vorbi calm, cald, asumat, fara rusnie, cu voce curata despre organe sexuale, despre sexualitate, intimitate, BTS si altele. Si cum se poate sa vorbesti limpede despre astea fara sa fie nimic vulgar, nimic stârnitor, nimic dubios. Depinde de cel care initiaza discutia si despre atitudinea lui față de subiectul vast al sexualitatii. Daca vorbitorul nu se rusineaza, daca vorbitorul are curajul si deschiderea de-a vorbi atat despre procesul sexual dar si despre diverse spețe, cazuri si poate rasppunde la intebari, atunci discursul e curat si influent. Daca vorbitorului ii e limpede ce e cu sexul, sexualitatea, procreerea, placerea si altele atunci vorbitorul e cristal-clear ca initiator de discutii. Dar daca vorbitorul e confuz-mofluz pe anumite chestii si nu si-a integrat propria-i sexualitate ca lumea, atunci vorbitorul poate parea dubios, vulgar sau ca transmite mesaje contrarii.
Educatia e doar o propunere, dupa mine. E o propunere care poate declansa un proces misto de influență-trasformare, sau, un proces superficial in care cel putin una din parti (profesor-elev, carte-elev, parinte-copil) e obiectificata si….totul e ca trecerea gâștii prin apă, in care gâsca e elevul, si apa ar fi educatia care ar vrea sa ii ajunga la piele s-o ude, dar nu se intampla asta.
Educatia copiilor trebuie inceputa cu educatia adultilor care vor sa educe copilul. Presupun ca multi vor protesta sau ca vor zice ca, complic lucrurile dar asa le vad eu.
Stiu ca le ziceam elevilor de liceu cand le vorbeam de toate cele: azi ziceti ca v-a placut ce v-am expus. Si spuneti ca ati ascultat cu atentie si ca v-a folosit ceea ce v-am transmis eu aici. Ziceti (conform unui mic chestionar) ca ati inteles ce si cum e cu „sexul cu prezervativ”, dar eu ma intreb….oare v-am vorbit atat de influent incat, ideile de azi din mintea voastra…..vor folosi peste o luna, sau 1 an, sau 2 ani intr-un context in care tu tinere vei fi intr-o masina si te vei saruta infocat, te vei incinge si vei aluneca catre act sexual (consimtit sper!)….iti vei aduce aminte acolo in masina, in minutele de dinainte de actul sexual, iti vei aduce aminte de vorbele mele si de „sexul cu prezervativ”????Vei putea sa AMÂNI sexul daca niciunul nu are prezervativ?? Ha?? Deci draga tinere, entuziasmul tau de azi ma bucura enorm. E ca un succes pentru mine. Dar adevaratul succes va fi, daca tu tinere iti vei aduce aminte in contextul pre-sexului. Adica, ideile pe care eu azi ti le-am livrat sa te fi patruns asa de tare incat……ele sa se ridice din constiinta cand trebuie, la modul practic. Sa poti constata ca esti cu „celalalt” iubit in masina (sau altundeva), ca „alunecati pe bancheta din spate” si ca…..ideile mele (nu-s ale mele dar sunt plantate de mine) se ridica in constiinta si prin toata orchestratia corporala erotică, un glas zice „prezervativul! oh, prezervativul! va trebui sa folosim prezervativ!!!!!!!”. Ei…..abia atunci pot spune ca exista educatie sexuala. Alminteri, poti fi tobă de informatii soratate pe surse mega titrate si cand esti in pragul sexului sa uiti de preservativ sau sa scancesti dupa el si celalalt sa zica „lasa naibii, merge si asa” iar tu sa simti un junghi de tradare si sa aluneci in propunerea lui „merge si-asa” si sa te lasi in celalalt desi stii ca nu faci bine, dar ai cedat de mii de ori si e mai simplu asa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.